Рекомендації щодо організації
навчання школярів
у 2014-2015 навчальному році
2015, навчальний рік Донеччина розпочинає у складних умовах. Але
незалежно від цього обов’язком всіх освітян, батьків та осіб, що їх
замінюють, є забезпечення права дитини на освіту.
У містах та районах, вільних від бойових дій, навчальні заняття будуть
розпочинатися 1 вересня у звичайному режимі. Проте, найбільш важливим
і важким насьогодні є питання забезпечення навчального процесу в місцях,
де ведуться військові дії і можливість очного навчання школярів обмежена і
небезпечна. Тому, для навчання учнів 1-11 класів пропонується дистанційне
навчання, яке, безумовно, не може повноцінно замінити шкільного навчання,
але з урахуванням ситуації, що склалася, дасть можливість школярам менш
хворобливо пережити цей період.
Наразі, технологія дистанційного навчання не є новою і була
неодноразово апробована в області під час карантинів в осінньо-зимовий
період. Але насьогодні слід детально продумати систему навчання в містах,
де часом немає електрики та Інтернету.
Департаментом освіти і науки разом із науково-методичними
працівниками Інституту триває розробка методичних рекомендацій з
організації дистанційного навчання школярів, проводиться їх експертиза і
вже найближчим часом рекомендації будуть розміщені на нашому Інтернет-
сайті.
Проте, звертаємо увагу керівників шкіл і органів управління освітою на:
- необхідність врахування технічних можливостей забезпечення
дистанційного навчання всіх учасників навчально-виховного процесу та
ступінь їх готовності до такого навчання;
- важливості застосування різних форм дистанційного навчання
(дистанційно-очну, класно-дистанційну, дистанційну з учителем-тьютором
та ін.) та їх інтеграцію з очно-заочною, консультаційною формами;
- обов’язковості диференціації навчання та варіативності завдань.
У цьому контексті велике значення має забезпечення адресного,
гнучкого й оперативного методичного супроводу педагогів шкіл з
підготовки відповідної науково-методичної бази, розробки робочих
навчальних планів з урахуванням годин на дистанційні курси й
факультативи, проведення великої підготовчої та організаційної роботи.
Цим питанням слід приділити якомога більше уваги методичних служб
відповідних міст і районів.
Але, пріоритет в організації навчання школярів належить саме школі, її
керівнику та педагогічному колективу. Від їх злагодженості, ініціативності,
бажання буде залежати успішність учнів у майбутньому.
Для своєчасної та більш якісної організації навчальної діяльності учнів
пропонується:
1.
1.Організація при міських/районних відділах/управліннях освіти чи
безпосередньо в навчальних закладах консультативних пунктів для батьків
учнів щодо організації індивідуальної самоосвітньої навчальної діяльності
учнів (режим консультацій очний, телефонний, через чати, пошту тощо).
2. Ознайомлення учнів та їх батьків зі змістом навчальних програм з
базових предметів через електронні та друковані ресурси, надання посилання
на освітянські сайти, зокрема сайт навчального закладу, інші освітні ресурси.
3. Організація телефонного зв’язку чи/або електронного листування між
педагогом та батьками з метою отримання поточних завдань та контрольних
питань.
4. Розміщення учителями-предметниками на сайтах навчальних
закладів предметних повідомлень, де подається пояснення навчального
матеріалу й перелік завдань щодо закріплення (як зразок викладення
матеріалу рекомендуємо сайт http://interneturok.ru/; також цей ресурс можна
рекомендувати учням та батькам для самостійного опрацювання навчального
матеріалу). Якщо в школі відсутні фахівці з будь яких предметів, можна
організувати розміщення навчального контенту вчителями з іншої школи.
5. Виконання отриманих завдань за допомогою електронних
підручників, які можна скачати за вказаними нижче адресами:
http://testosvit.com/pidrychniki/search/clas-5/
http://ditky.at.ua/load/zbirniki/5_klas/44
http://ru.ask.com
6. Організація (якщо це можливо) очного мікрогрупового способу
навчання (надання відповідних консультацій для учнів за місцем проживання
(вулиця, мікрорайон тощо)).
7. Мотивування батьків щодо організації самостійного навчання
дітей, залучення членів родин до організації самостійного навчання дітей,
укладення "угод" (усних) з батьками, "розподіл функцій" між вчителями та
родинами щодо навчання дітей у кризових умовах.
8. Організація батьками самопідготовки для своїх дітей.
Деталі на сайті
Донецького обласного інституту післядипломної
педагогічної освіти
1_Організація навчання учнів.docx. На экране.
Комментариев нет:
Отправить комментарий