Attention * Увага * Attention * Увага


Всеукраїнський Конкурс Освітніх Сайтів

Світлина від Миколи Ручки.



Видавництво "Шкільний світ" підбило підсумки Всеукраїнського конкурсу на найкращий авторський освітній інтернет-сайт.
У номінації учителів французької мови блог "Mon ami français" визначено переможцем.
Джерело: Видавництво "Шкільний світ"

За інформацією МОН України






Le tour du monde en 80 secondes


четверг, 22 апреля 2010 г.

Науково-практичний семінар

«Використання новітніх інформаційних технологій
 (комп’ютера та Інтернету) для раціонального вивчення мови».                 
             (На матеріалі франкомовних сайтів).

ХХІ століття – це час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, в якому якість людського потенціалу, рівень освіченості й культури всього населення набувають вирішального значення.
Інтеграція України у світовий освітянський простір, приєднання до Болонського процесу та сучасні глибокі перетворення, що відбуваються в системі освіти й науки України, зумовлюють необхідність удосконалення підготовки вчителя-предметника, який був би здатним здійснювати освітню діяльність на високому професійному рівні, гідно конкурувати на сучасному ринку праці та послуг.

Не слід забувати те, що на нинішньому етапі розвитку суспільства наявність знань та вмінь з інформаційних технологій стає базовою вимогою для випускника школи. Молода людина, яка не володіє сучасними ІКТ, яка не ознайомилася з технологіями Інтернету , буде неминуче відкинута за межі сучасного інформаційного суспільства.
  Комп’ютери стрімко увійшли в різноманітні сфери нашої повсякденної діяльності, тому широке запровадження комп’ютерної техніки в процесі навчання іноземних мов є важливим завданням.
Комп’ютер сприяє не тільки розвитку самостійності, творчих здібностей учнів, а й дозволяє змінити саму технологію надання освітніх послуг, зробити урок більш наочним і цікавим. Комп’ютер забезпечує інтенсифікацію діяльності вчителя і учнів на уроці, сприяє здійсненню диференціації та індивідуалізації навчання, розвитку спеціальної або загальної обдарованості, формуванню політехнічних знань, посилює міжпредметні зв’язки.
Комп’ютер дозволяє підвищити мотивацію навчання. Індивідуалізація навчання, можливість на тому чи іншому рівні участі довести вирішення поставленого завдання до кінця, варіативність рішень, надання можливості учням виявити оригінальність, поставивши цікаве завдання, задавати різні запитання і пропонувати будь-які рішення – усе це сприяє формуванню позитивного ставлення до навчання.
    Комп’ютер сприяє формуванню в учнів умінь рефлексії своєї діяльності. Він дозволяє їм наочно побачити результат своїх дій .
   Роль комп’ютера  на уроці більш складна: його використання в навчальному процесі допомагає вчителю зробити урок динамічним, цільовим, насиченим, яскравим, таким, що запам’ятовується надовго.      Комп’ютер  - це новий вимір у просторі навчання. Це необхідний помічник учителя, інструмент для досягнення ним педагогічних цілей, але не панацея від усіх освітніх проблем. Комп’ютер ні в якому разі не замінить традиційної книжки, ні в якому разі не замінить живого спілкування з учителем, впливу особистості вчителя на учнів. Комп’ютер – це знаряддя, яке поліпшує роботу вчителя, але спочатку вчителеві треба докласти чимало зусиль для опанування знаряддям, необхідно творчо проводити підбір матеріалу до уроків, переглянути методику викладання з точки зору застосування на уроці комп’ютерної техніки, комп’ютерних мереж та можливості наситити урок мультимедійною інформацією.
Систематичне використання комп’ютера на уроці, зокрема систем  презентацій  до:
·     підвищення якісного рівня використання наочності на уроці;
·     підвищення продуктивності уроку;
·     установлення міжпредметних зв’язків;
·     з’являється можливість організації проектної діяльності учнів зі створення навчальних програм під керівництвом вчителя;
·     вчитель, що створює презентацію, змушений звертати величезну увагу на логіку подання навчального матеріалу, що позитивно позначається на рівні знань учнів;
·     змінюються на краще взаємини з учнями, « далекими» від  мови, особливо тих, хто захоплюється інформатикою;
·     змінюється ставлення до комп’ютера. Діти починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи в будь – якій галузі людської діяльності.
                     Досвід використання комп’ютера у процесі проведення навчальних занять з різних дисциплін дозволяє нам сформулювати деякі загальні положення. Насамперед, треба зауважити, що методика застосування комп’ютера на різних уроках не може бути однаковою.
Отже, використання можливостей ПК на уроках дозволяє підвищити ефективність навчання, поліпшити аналіз та оцінювання рівня знань учнів, звільнити більше часу для надання допомоги учням. Комп'ютер надає вчителеві можливість зробити уроки цікавішими, захоплюючими та сучасними.
     Комп'ютер зробив революцію в осві­тянській діяльності, надавши змогу вчи­ти, опановувати знання, враховуючи індивідуальні побажання кожної дити­ни. А комп'ютер, підключений до Інтернету, відкрив доступ до планетарних знань, спілкування з усім світом. Зараз більшість учителів і дітей можуть вихо­дити в Інтернет-простір, вони опанува­ли новітні інформаційні технології і ви­користовують їх у підготовці навчальних матеріалів і у повсякденній роботі.
             Проте, на мій погляд, комп'ютер не може повністю замінити вчителя. По-перше, саме вчитель має можливість зацікавити учнів, викликати допитливість, завоювати їхню довіру; по-друге, він може спрямувати їх увагу на ті або інші важливі аспекти предмету, який вивчається; по-третє,  відзначити їх старанність та знайти шляхи спонукання до навчання. Таку роль вчителя ПК ніколи не зможе взяти на себе. Отже вчитель повинен визначити місце та роль ІКТ в своїй професійній діяльності.
            Досвід організації навчально – виховного процесу в нашому ліцеї свідчить, що чим ширше застосовуються комп’ютери у процесі вивчення різних предметів ( у тому числі й французької мови) та чим раніше учні починають працювати з комп’ютером, тим ефективніші результати навчання.
                  За всіх часів "головним для педагога є пошук шляхів переробки й передачі інформації, що була б щонайкраще засвоєна учнями".
Особливо актуальна проблематика взаємовідносин інформаційних технологій та освіти нині. Світ чимдалі тим більше прискорюється. І це відразу стає помітно в такій галузі як освіта і підготовка фахівців. Якщо колись було можливим, пройшовши навчання протягом п’яти років, працювати все життя, ґрунтуючись на здобутих знаннях, то сьогодні можна спостерігати велику потребу у постійному вдосконаленні професійного рівня, освоєння і здобуття нових навичок. Освіта переходить під лозунг «Навчання через все життя», а суспільство вимагає інтенсифікації процесів передачі знань. Знання стають більш доступним, все це прискорює темпи загального розвитку, які в свою чергу породжують нове коло вимог до технологій освіти.
          За умов переходу України до сучасного інформаційного суспільства все більш актуальним стає питання інтеграції інноваційних методик навчання, насамперед інформаційно-комунікаційних, у традиційну шкільну методику.
На порозі третього тисячоліття закономірним є пошук нового змісту освіти, творення педагогічних систем на основі філософії дитиноцентризму, запровадження інноваційних освітніх технологій, орієнтованих на плекання громадянина України, людини-творця.
Викладання суспільно-гуманітарних дисциплін повинно відповідати сучасності з часом. Нові методики викладання мають ураховувати сучасні вимоги до застосування інформаційних технологій. У навчальних закладах комп’ютерні технології повинні привести до поступового формування нового покоління, тих, хто в найближчому майбутньому буде користуватися новими інформаційними технологіями (НІТ) як звичайним засобом для розв’язання різноманітних завдань у побуті, навчанні, повсякденному житті, на виробництві та в інших сферах діяльності людини.
Використання НІТ надає широкі можливості для суттєвого підвищення якості навчального процесу, підвищує як рівень засвоєння знань, так і інтерес до навчання в цілому. Уроки із застосуванням НІТ набувають іншого характеру та стилю, потребують нових методичних підходів. Але, які передумови повинні сприяти вчителю ефективно використовувати НІТ?
1. Необхідна матеріальна база, тобто наявність комп’ютерів, обладнання, програм.
2. Інформаційна культура вчителя. Тут важливого значення набуває відповідна підготовка викладача до використання НІТ. Вона передбачає оволодіння вчителем певними уміннями та навичками, які свідчать про його досконале володіння комп’ютером на рівні середньо досвідченого користувача. А саме – підготувати персональний комп’ютер до роботи, прочитати перелік програм, запустити необхідну програму на виконання, вміти зберегти інформацію, скористатись принтером. Тобто – це вміння не лише застосування комп’ютера як друкарської машинки. На превеликий жаль, більшість вчителів-гуманітаріїв не готова до застосування НІТ саме з цієї причини.
3. Інформаційна культура учня. Якщо ж значна частина  учнів має обмаль знань щодо  володіння комп’ютером, то перед вчителем  неминуче постає питання про доцільність застосування фронтальних комп’ютерних технологій.
4. Наявність значного педагогічного досвіду. З НІТ може працювати лише той вчитель, який користується всім арсеналом традиційних методик. Урок у комп’ютерному класі вимагає від викладача додаткових психологічних та методичних зусиль.
5. Знання методик ефективного застосування комп’ютерних програм.  Можна помітити в цілому таку тенденцію – молоді, недосвідчені вчителі, що добре знають комп’ютер, хочуть, але не завжди вміють ефективно використовувати НІТ під час викладання предметів; досвідчені вчителі старшого покоління, що мають за плечима досвід та багатий арсенал засобів навчання і могли б ефективно використати НІТ, навпаки, переважною більшістю, через незнання комп’ютера не застосовують його.
6. Наявність відповідного педагогічного програмного забезпечення, що відповідало б навчальним програмам цих дисциплін.
                Інтернет призвів до вибуху в інформаційній сфері, ставши відкритим середовищем для збереження і руху інформації без географічних і часових обмежень і тепер сьогодні Всесвітня Мережа стоїть перед викликом зробити знання такими ж легко доступними, як і іншу інформацію. Всесвітнє гіпертекстове інформаційне середовище має стати гіпертекстовим середовищем передачі і збереження знань. Мережа WWW має весь необхідний потенціал для того, щоб стати фундаментом для побудови новітніх освітніх середовищ, які задовольнять вимоги часу по наданню і розповсюдженню знань.
              І ми можемо спостерігати цей поступальний рух Всесвітньої Павутини до «мережі знань» вже сьогодні. Дедалі більших обертів набирає концепція відкритого доступу, що пропагує вільний доступ до знань через Інтернет. Виникає таке поняття, як відкритий університет: створюються віртуальні навчальні заклади, що безкоштовно надають повний об’єм навчальних матеріалів через Інтернет (фінансова складова виникає, лише коли студент бажає отримати підтвердження, чи диплом того, що він успішно завершив певний навчальний процес). З технологічного боку розробники, дослідники і науковці WWW вже довгий час працюють над технологією «розумного» Інтернету, так званою Семантичною Павутиною (Semantic Web), що має на меті застосування технологій подання знань для інтелектуального користування Веб-вмістом для вирішення різноманітних завдань.
            Але поки перспективні проекти знаходяться в розробці Інтернет вже став проривом в галузі освітніх послуг для людей.
            Інтернет дозволяє введення в навчальний процес таких моделей навчання, які органічно поєднуються із на різних етапах уроку.
Де б Ви не знаходилися в просторі, і навіть в часі - Ви завжди можете підвищити Ваш кваліфікаційний рівень. Знання тепер доступні - всiм та завжди. Завдяки технологіям Інтернет інформація тепер доступна скрізь. Завдяки новітнім методикам навчання - Ви можете одержувати знання в будь-який зручний для Вас час. Тепер не треба сидіти в аудиторії ніколи - новітні інформаційні технології дозволяють почути і побачити викладача у будь-який момент, прямо на екрані Вашого комп'ютера.
               Інформаційні технології - вимога сьогодення, що дозволяє створити суспільство, засноване на знаннях. Новітні інформаційні технології стрімко ввірвались до всіх сфер нашого життя, стали такою ж реальністю, як телефонний зв'язок чи подорожування літаком. Вони спрощують спілкування та співробітництво.
Суспільство, яке дбає про своє майбутнє, має усвідомити колосальні можливості, привнесені новими інформаційними технологіями та навчитися грамотно застосовувати їх, у першу чергу, в освіті.
Можна багато дискутувати з приводу ефективності та доцільності використання інформаційних технологій на уроках, але не використовувати їх було б нерозумно. Можливості сучасного уроку й системи освіти взагалі значно розширюються завдяки використанню мультимедійних, інтерактивних технологій, Інтернету тощо. Сьогодні перед педагогами стоїть важливе завдання - виховати та підготувати молодь, спроможну активно включатися в якісно новий етап розвитку сучасного суспільства, пов'язаний з інформацією. Ані для кого не є новиною, що зараз дитина опановує комп'ютер раніше, ніж навчається грамотно писати та критично читати. Згідно з сучасною концепцією навчання, дедалі більше уваги надається оптимізації та індивідуалізації шкільної освіти.
         Останніми роками увагу педагогів і вчених привернули мультимедійні технології. Мультимедія - це сучасна комп'ютерна інформаційна технологія, що дозволяє об'єднувати в одній комп'ютерній програмно-технічній системі текст, звук, відео, графічне зображення й анімацію (мультиплікацію). Для викладача цікавим є не стільки технологія комп'ютерного іміджу та звуку, скільки освітнє різноманіття та розвиток тих змін, які відбуваються в учневі під впливом мультимедія.
               Одна з важливих особливостей і переваг інформаційно – комунікативних технологій (ІКТ) порівняно з іншими навчальними засобами полягає саме в тому, що мультимедійні програми здебільшого розраховані на самостійне активне сприймання та засвоєння учнями знань, умінь і навичок. Уже сама побудова, дидактичне спрямування та розв’язання навчальної (наукової) проблеми передбачають активну розумову діяльність учнів. Вони можуть обирати оптимальний темп роботи з мультимедійною програмою відповідно до індивідуальних розумових, психолого-фізіологічних можливостей та інтересів;  перевіряти правильність відповідей, використовувати у процесі сприймання та засвоєння знань необхідну зорово-слухову та текстову інформацію.
                    Самостійна ж робота із засобами ІКТ як важливий стимул у навчанні створює всі передумови для застосування практичних та інтелектуальних умінь, поєднання чуттєвого і раціонального пізнання, бо знання, які учні здобувають у результаті самостійної діяльності, засвоюються значно краще порівняно з тими, які повідомляє вчитель. Засвоєння готових знань на основі мультимедійної  інформації потрібне, але під час виконання певних завдань треба вміло поєднувати ці два типи пізнавальної діяльності.
Інформаційно – комунікативні технології навчання досить перспективні для підвищення творчої активності. Учень відходить від позиції об’єкта навчання, отримувача готової навчальної інформації, стає активним суб’єктом навчання, він може самостійно здобувати необхідну інформацію і навіть вміти винайти, сконструювати необхідні для цього способи дій.
Ми можемо довго дискутувати з приводу ефективності інформаційно – комунікативних технологій на уроках, але не використовувати їх не маємо права, бо вони стрімко ввійшли в усі сфери нашого життя. Вони спрощують спілкування і співробітництво, стають визначальними в економіці і на виробництві, займають центральне місце у процесі інтелектуалізації суспільства, розвитку його системи освіти і культури.
                 Із переміщенням головної уваги на розвиток у учнів комунікативної компетенції, здатності до міжкультурної комунікації та до використання мови як засобу цієї комунікації, учителі іноземної мови постійно шукають кращі способи отримання доступу до автентичних матеріалів і діляться досвідом, який покращить навчальні досягнення їхніх учнів. Активний і ефективний розвиток комунікативних навичок буде відбуватись лише за умов створення ситуацій практичного використання мови як засобу міжкультурного пізнання та взаємодії.
Взагалі трансформація індустріального суспільства в інформаційне, народження нової «інформаційної» цивілізації, руйнування (зокрема, завдяки Internet) інформаційних перешкод – все це вимагає відповідної реакції з боку фахівців будь-якої галузі будь-якої країни світу. Особливого значення така реакція набуває в незалежній Україні, яка прагне інтеграції до сучасного світового співтовариства. Сучасні інформаційно-технологічні засоби надають можливість інформування про нашу країну без перебільшення мільйонів користувачів Internet у всьому світі. Фактично йдеться про створення позитивного іміджу нашої країни не лише в урядів інших країн, але й у пересічного «мешканця світу». Звичайно, такий Web–імідж має містити й інформацію про освіту в Україні, зокрема про її відповідність сучасним світовим тенденціям.
                Іnternet справді відкриває великі можливості для освіти та самоосвіти. З його допомогою можна отримати інформацію про навчальні заклади, ознайомитися із спеціальностями, навчальними програмами та викладацьким складом, знайти окремі публікації тощо.
                 Навички використання комп'юте­ра та Інтернету стають важливими і не­обхідними для досягнення успіху у навчанні та кар'єрі, тому питання інтег­рації комп'ютерних технологій та Інтер­нету в процес викладання навчальних предметів і, зокрема, іноземної мови, до­сить актуальне. Воно стосується доціль­ності використання комп'ютерів на уро­ках, розробки впровадження служб Інтернету (всесвітнього павутиння WWW, електронної пошти e-mail, конференцій, чатів у режимі on-line) у викладання.
               Якщо вам пощастило і ви масте можливість працювати з білою дошкою, ви вже відчули їх так званий «суперефект». Інакше ка­жучи, картинка і звук вражають. Уявіть собі кольорове зображен­ня на повний екран у своєму класі з відео-. аудіозображеннями, інтерактивними вправами, подібними до тих, що є на CD-ROM, вихід в Інтернет тощо.
         І все стає можливим після найменшого руху вашої ручки. Ви також можете писати своєю спеціальною ручкою зверху на зобра­женнях, підкреслювати або виділяти слова різними кольорами, застосовувати різноманітні шрифти або використовувати додат­кові функції, щоб «сховати» або показати те чи те зображення на екрані. Зображення можна пересувати на екрані за допомогою ручки. Зміст попередніх уроків можна архівувати, як і інші фай­ли, що їх можна накопичувати у комп'ютері. Це означає, що весь потужний банк ресурсів до ваших послуг — відразу після легкого дотику ручки.
                Досвід і думки вчителів, які вже працювали з інтерактивними дошками в класах, загалом позитивні. Вчителі відзначають підви­щення мотивації завдяки застосуванню у класі нового вражаючого мультимедійного засобу — так званий «суперефект», про який уже йшлося вище. Вчителям подобається, що багато мультимедійних засобів зібрано в одному місці, на інтерактивний дошці. Наприклад дотиком ручки можна увімкнути і програти запис на аудіо-CD вивести надписи на екран під час прослуховування, підкреслити або виділити їх частину, «сховати» надписи, поки звучить запис повернути надписи знову, перейти до завдань на заповнення про пусків тощо.
             Інтерактивні дошки особливо ефективні під час презентаційних моментів уроку, тому що вчитель може привернути увагу всіх учнів до екрану. Вчитель також може використати зміст програми дошки для того, щоб відвернути увагу учнів від себе.Це актуально у випадках використання моделей — наприклад вимови слів або фраз.
                      Якщо інтерактивна дошка під'єднана до Інтернету, чудовий від­повідний матеріал та автентичний ресурс можна знайти у багатьох джерелах буквально за лічені секунди і відкрити їх для загалу. Ще однією можливістю є використання дошки з програмою Роwеr- Роіnt для презентацій.
                      Дослідження впливів використання інтерактивних дошок вка­зує на безпосереднє підвищення мотивації учнів і збільшення ува­ги, але не доведено відповідності між ширшим застосуванням до­шок і поліпшенням результатів тестування. Можна стверджувати, що, хоч учням і подобаються нові засоби навчання, нема підтвер­дження тому, що вони справді поліпшують їхню французьку. Як і з кожним новим засобом, потрібно не забувати і деякі недоліки, пов'язані з використанням дошок, а саме: високу ціну і той факт, що вчителя теж треба навчати, як працювати з дошкою, про що, до речі, дуже часто забувають.
             Як і кожний новий засіб, дошка тільки тоді ефективна, коли нею правильно користуються. Адже є загроза, що класи з інтер­активними дошками знову-таки сприятимуть домінуванню вчи­теля і перетворять учнів на пасивну аудиторію. Хоча, як наголо­шують виробники інтерактивних дошок, учні можуть самостійно працювати з дошкою і навіть керувати деякими фрагментами уроку.
                   Ще кілька років тому, коли інтерактивні дошки тільки з'явилися у шкільних класах, було дуже мало матеріа­лів саме для вивчення французької мови. Головним чи­ном розробка матеріалів велася для таких предметів, як математика, біологія, географія тощо. а розробка курсів для вивчення іноземної мови помітно відстава­ла.
 Тренінги для вчителів щодо правильного засто­сування таких складних засобів як інтерактивні дошки, просто необхідні для їх ефективного впровадження у практику. Навіщо школі витрачати великі гроші на інтерактивні дошки, якщо вчителі або не знають, або бояться таких засобів.
                Я починаю використовувати дошку  інформаційні технології з алфавіту, правил читання та вимови окремих звуків.
Зрозуміло, що уроки з використанням мультимедійних технологій потребують великої підготовки. Учитель повинен вміти користуватися різноманітними  програмами: графічними, flesh – анімації, web – редактора, програмами для створення презентацій, програмами для роботи зі звуком та відео. Усе залежить від того, у якому вигляді ви вирішили подати інформацію. Це може бути відео, презентація, web – сторінка з різноманітними роликами. Взагалі, вибір дуже великий. Для унаочнення навчального матеріалу можна  використовувати ресурси Інтернету.
                        Мультимедійний урок дає можливість комбінувати в одному уроці неймовірну кількість цікавих завдань, залучаючи все більшу й більшу кількість дітей. Насамперед, нам самим має бути цікаво те, що ми робимо, як ведемо урок. Коли ти задоволений, щасливий від створеного уроку, то й твоя енергія обов’язково передається дітям. І ти, напевно, зможеш заразити своїм бажанням пізнати щось нове, разом створити якесь диво.
Кожен раз, коли створюю черговий проект або урок, я відчуваю неймовірне задоволення від роботи, а ще більше від результату. Бажаю кожному спробувати хоча б раз використати мультимедійні технології, а далі ви вже не зможете інакше.
Вважаю, що основним показником того, що я на правильному шляху – це очі дітей, які із захопленням і неймовірним бажанням працюють на таких уроках, а також беруть активну участь у їх розробці, підборі матеріалу.
                Говорячи про педагогічні інновації у практиці ліцею, хочу наголосити на тому, що саме інформаційні технології дають простір для творчості, польоту думки, вираження внутрішнього «я» кожної особистості. Із сучасної школи зникла буденність.
Існуючі електронні засоби навчального призначення не завжди задовольняють очікування вчителів. Учителі, які мають достатній рівень інформаційної компетентності, розробляють власні електронні засоби навчання: електронні підручники, посібники, бібліотеки мультимедійної наочності тощо.
               Пропоную докладніше оглянути кілька корисних сайтів, які можуть допомогти у вашій роботі.
Sites Pédagogiques Utiles pour le FLE: Цей Web- сайт надає інформацію з методики викладання французької мови, з корисними вправами та порадами. Особливої уваги заслуговує британський досвід від BBC «Ma France».
Le Point du FLE: Це спеціаль­ний сайт для вчителів французької мови, який містить інформацію з різних ас­пектів навчання: від алфавіту до граматичних форм Subjonctif, Conditionnel, російсько-французький розмовник, розмовні теми та колекцію французьких пісень.
Французький інститут в Санкт-Петербурзі: На цьо­му сайті ви знайдете інформацію про навчання у Франції (Кампюс Франс), поезії, цитати відомих людей, телебачення TV5, енциклопедії та словники, безліч сайтів від…до Президента( Можна знати його плани на найближчий тиждень).
Тести онлайн:  На цьо­му сайті ви знайдете безліч гаматичних тем та різноманітні тестові завдання різного ступеня складності .
Тестові завдання допомагають грунтовніше, якісніше засвоїти матеріал, стають міцним підґрунтям для підготовки до зовнішнього тестування.
Les clips en fête: Цей сайт пропонує вчителям різні
кліпи з текстами та методичними рекомендаціями для вчителів французької мови.
Французька музика та французька мова: Цей сайт містить різноманітну літературу, велику бібліотеку, ідіоми, прислів’я та приказки, центральні газети, телебачення TV5, автентичні текті для аудіювання, тести.
Отже, значна частина згаданих тут сайтів допоможе учням усвідомити певні правила французької мови, сприятиме формуванню навичок говоріння, читання, аудіювання, письма. Велика кількість завдань побудована на матеріалах різного рівня складності, що дозволяє реалізувати індивідуальний підхід у процесі навчання французької мови.
                Повертаючись назад на кілька років , можу сказати, що висловлювання вчителів такі як: "Навіщо воно мені треба? Я стільки років обходився без цього і зараз обійдуся", "Ці технології потрібні вчителям природничих дисциплін, а не кожному" я часто чув від колег. Сьогодні таких висловлювань практично немає.
                 Кожен вчитель завжди був творцем своїх занять, в інформаційному суспільстві він ним і залишається, а всі засоби інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є тільки допомогою в його діяльності.
Творчий підхід до підготовки сучасного уроку (заняття) полягає не тільки у пошуку нових, більш ефективних прийомів та методів навчання, застосування технік інтерактивного навчання. Наявність комп’ютеризованих засобів навчання дає можливість учителю більш повною мірою виявити свою творчість.
                   Отже, в теперішній час при підготовці до занять вчителям доводиться розробляти електронні навчальні матеріали. Сучасні учні також, під керівництвом викладача, можуть створювати електронні наочні матеріали, тести, презентації, кросворди тощо. І виконують це з задоволенням! Надалі з цих робіт формується банк електронних матеріалів, який можуть використовувати інші викладачі.
                  Звичайно, підготувати якісну електронну розробку не так легко – така робота займає багато часу і вимагає додаткових знань в галузі ІКТ. Але надалі, при проведенні занять, у навчально-виховному процесі, всі затрати оправдовуються, оскільки всі діти з цікавістю сприймають навчальний матеріал, збільшується ефективність навчання, покращуються його результати.
                  Слід зауважити, що мова не йде про те, що кожне заняття  повинно бути творчим, але хоча б деякі елементи творчості в кожне заняття додавати – це, на мою думку в силах кожного сучасного викладача, тим більше розмова йде про використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій.
      Отже, навчання вчителів комп'ютерної грамотності: вмінню підготовки та опрацювання електронних документів (підготовка навчально-методичних матеріалів, роздаткового матеріалу, наочності та ін.), створенню презентацій (впровадження відеофрагментів, звукових та графічних файлів та ін.), використання ресурсів мережі Інтернет (пошук та опрацювання інформації, електронна пошта, розташування особистих науково-методичних розробок в мережі Інтернет, створення особистої сторінки), вмінню створення та верстки публікацій (засоби видавничих систем), використанню засобів управління навчальною діяльністю та засобів її планування (органайзер) – одна із найактуальніших проблем, яку необхідно вирішити на сучасному етапі побудови інформаційного суспільства в Україні та області.
Для поширення інформації про  свою роботу та ваш навчальний заклад можна створити влас­ний блог. Блог - це Wеb-сторінка, яка містить особисті нотатки, щоденник або стрічку новин з посиланнями. Назва «блог» походить від англійського слова «wеblоg», яке дослівно означає «web- стрічка записів». Будь-який блог являє щоденник мережі - список нотаток, роз­мішених у хронологічному порядку.
Наш блог надає інформацію про ліцей, наше місто, область, учителів, які працюють, і розповідає про цікаві події і справи учнів: проведення «Пісенного Меридіану» та фестивалю французьких кліпів, підготовка турніру поліглотів, участь в європроекті.
          Тож, шановні колеги, спробуйте та переконайтесь у виключній користі даних продуктів. Їх використання замінить нудні щоденні вправи, внесе в урок різноманітність, веселість, допоможе налагодити приємну атмосферу у класі.
Ви помітите, що учні чекають тих моментів, коли ви почнете працювати з комп'ютером. Це допоможе організувати урок, додати темпу, стимулювати старанність учнів. Окрім того, і самим учителям, які прагнуть самовдосконалення робота з подібними програмами буде тільки на користь!


                                           Література
1. Авер’янова Н. Інформаційний простір в системі освіти // Рідна школа. – 2001. – №2.– С.33.
2.Гевін Аден, Нікі Холі. Викликаємо до … інтерактивної дошки. Іноземні мови в навчальних закладах, №2, 2009.- С.81-83.
3.Ірина Гольдріна. Мультимедійні засоби навчання та Інтернет на уроках іноземної мови. Інформатика,№3,2007.- С.53-57.
4.Гребенчук Т.О., Бідоча Л.М. Передумови та проблеми використання інформаційно- комунікаційних технологій під час викладання суспільно-гуманітарних дисциплін-http://www.narodnaosvita.kiev.ua/vupysku/2/statti/grebenchyk_bidocha/grebenchyk_bidocha.htm
5.Гриценчук О. О. Досвід і напрями діяльності інформаційної освітянської мережі ЮНЕСКО для розвитку освітніх процесів України / Київ: Атіка, 2004. – С.199-203.
6.Віра Лялько. Використання інформаційних технологій в освітньому процесі. Інформатика,№6,2008.- С.44-47.
7.Нокс Дж. Что могут дать компьютеры педагогике: Взгляд из американской школы / Информатика и образование, 1991, № 5, с. 107-112.
8.Овчарук О.В. Дистанційна освіта у європейських країнах та США у контексті розвитку інноваційних технологій / Київ: Атіка, 2004. – С. 170-175.
9. Освітні технології: Навч.-метод. посіб. / О.М.Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська та ін.; За заг. ред.  О.М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2002. – С.164-165.
10.Центр дистанційного навчання Української Академії державного управління при Президентові України. – http://www.uapa-dlc.org.ua.

Комментариев нет: