Attention * Увага * Attention * Увага


Всеукраїнський Конкурс Освітніх Сайтів

Світлина від Миколи Ручки.



Видавництво "Шкільний світ" підбило підсумки Всеукраїнського конкурсу на найкращий авторський освітній інтернет-сайт.
У номінації учителів французької мови блог "Mon ami français" визначено переможцем.
Джерело: Видавництво "Шкільний світ"

За інформацією МОН України






Le tour du monde en 80 secondes


четверг, 15 декабря 2011 г.

Скайп-конференція, 15 грудня 2011 року

Багатомовність: український аспект
Мета: Інформувати громадськість про важливість вивчення мови та диверсифікувати  спектр вивчення мов з метою збільшення багатомовності та міжкультурного взаєморозуміння.
Місце проведення: Центр європейської інформації ОУНБ ім. Д.Чижевського
Термін: 15 грудня 2011 року, 15:00-16:00.
Логін для  скайп-зв'язку: eu_centre_kr
Організатори: Кіровоградська обласна молодіжна громадська організація «Європа – наш дім»,  Центр європейської інформації ОУНБ ім.Д.І.Чижевського.
    Партнери: Управління освіти Кіровоградської міської ради, управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю обласної державної адміністрації.
Інформаційна підтримка: Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Представництво Європейського Союзу в Україні.
Під час проведення скайп-конференції будуть презентовані підсумки Всеукраїнського конкурсу навчально-методичних розробок з теми "До Дня Європейських Мов". На конкурс надійшло 128 робіт з Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Кіровоградської, Луганської, Полтавської, Рівненської, Харківської, Черкаської, Чернігівської областей та АР Крим. Учасники Всеукраїнського конкурсу запрошені до участі в скайп-конференції, в рамках якої буде представлено найбільш інноваційні методи вивчення мов.


Програма виступів:
 Федорова Тетяна Юріївна, м. Кіровоград, керівник Кіровоградського Центру європейської інформації ОУНБ ім. Д.І.Чижевського. Вступне слово.
 Вишневська Валентина Юліївна, м. Кіровоград. Начальник управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю обласної державної адміністрації
Костенко Лариса Давидівна, м. Кіровоград. Начальник управління освіти Кіровоградської міської ради.
Коса Ірина Тайлірівна, м. Кіровоград. Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Завідувач навчально-методичного кабінету іноземних мов.
Ручка Микола Іванович,  м. Донецьк. Вчитель французької мови, Ліцей при Донецькому національному університеті. «Високий рівень сформованості компетентностей у процесі вивчення іноземних мов як шлях до Європи» (Із досвіду роботи Ручки Миколи Івановича, учителя французької мови, президента євроклубу «Поліглот», голови методоб’єднання вчителів іноземних мов ліцею при ДонНУ)
Гержева Олександра Сергіївна, м. Кіровоград. Юрисконсульт, освітній консультант проекту “Освіта без кордонів”. Досвід застосування “Європейської хартії регіональних мов або мов меншин” в Україні.
Тарасенко Світлана, м. Симферополь. Заступник директора з навчально-виховної роботи, гімназія № 9. Досвід проведення Дня Європейських Мов, Євроквестів.
Петкова М.І. Вчитель англійської мови, Шахтарськ, Донецька обл.
Коваль Галина, Полікультурні компетенції.
Калюжна Маргарита Володимирівна, м. Кіровоград. Голова КОМГО «Європа – наш дім». Інноваційність у викладанні іноземних мов.
Журавльова Ольга В’ячеславівна, м. Кіровоград. Провідний спеціаліст відділу забезпечення нормативності та якості освіти управління освіти Кіровоградської міської ради. Підсумки конкурсу.


Ручка Микола Іванович,  учитель французької мови Ліцею при Донецькому національному університеті, президент Євроклубу «Поліглот», голова методоб’єднання вчителів іноземних мов ліцею при ДонНУ.

“Школу можна порівняти із скрипкою Гварнері, яка може звучати як скрип іржавих дверних петель, так і чудова музика. Все залежить від віртуозності того, хто грає ”.  /М.Стобарт/
 «Високий рівень сформованості компетентностей у процесі вивчення іноземних мов як шлях до Європи».
Компетентнісний підхід, задекларований в сучасній системі освіти на всіх рівнях передбачає формування здібності людини використовувати набуті знання та вміння для вирішення конкретних практичних задач. Актуальність і значимість володіння мовами важко переоцінити.
Особливе місце ми надаємо володінню кількома мовами, що набуває все більшого значення.
Одним із пріоритетних завдань, поставлених перед освітянами України є підготовка особистості, яка буде органічно адаптована у світі різноманітних зв’язків. Ось чому необхідно в освіті, а згодом і в суспільстві загалом, здійснити своєрідний «мовний прорив». Це означає, що всі громадяни мають опанувати державну мову як потужний національний, об’єднувальний чинник, а з іншого – кожен випускник повинен вільно володіти хоча б однією, а краще кількома іноземними мовами.
Іноземні мови мають широкі можливості щодо формування основних груп компетентностей учнів.
Головною метою навчання iноземної мови в сучаснiй школi (незалежно від того, перша вона чи друга) був і є розвиток особистості учня, здатного використовувати iноземну мову як засiб спiлкування в дiалозi культур, якщо він прагне брати участь у мiжкультурнiй комунiкацiї цiєю мовою, самостiйно вдосконалюватися в iншомовнiй мовленнєвій діяльності.
Формування компетентностей учнiв зумовлене не тiльки реалiзацiєю вiдповiдного оновленого змісту освiти, але й адекватних сучасних методiв і технологiй навчання. Перелiк цих методiв є досить широким, а можливостi — рiзноплановими, тому доцiльно окреслити провiднi стратегiчнi напрями, визначивши, що єдиного рецепту на всi випадки життя, звiсно, не iснує.
Можливість спілкування із закордонними ровесниками, необхідність писати приватні та офіційні листи, заповнювати анкети, бланки документів і т.п. мотивують учнів до активного усного та письмового опанування комунікацією в іноземній мові.
Організація навчального процесу в сучасній школі передбачає:
· Використання знань, вмінь, навичок, що отримали учні в процесі вивчення інших предметів, їхнього життєвого досвіду.
· Набуття під час вивчення іноземних мов таких навичок та вмінь, які можуть бути використані в різних сферах діяльності.
Ми охоче ділимося сучасною інформацією, ідеями, навчальними матеріалами та своїм досвідом із своїми колегами в місті та області, часто виступаємо на семінарах, конференціях, успішно проводимо відкриті уроки та педагогічні майстерні. Тільки за цей рік мені пощастило одинадцять разів виступити перед колегами із міста та області.
Позакласна робота з іноземної мови є невід’ємним складником всього процесу навчання іноземних мов. Оскільки новою метою навчання іноземних мов в сучасних умовах стає формування комунікативної компетенції, роль позакласної роботи в умовах сучасної школи все більше зростає.
Нестандартні форми проведення позакласної клубної роботи надихають учнів на самовдосконалення: пошук даних для заповнення інформаційної прогалини, поглиблення знань, розвиток мовної та мовленнєвої компетенції. Важливу роль у формуванні ключових компетентностей відіграє Євроклуб «Поліглот». Клуб був створений ще 14 років тому. Самі діти запропонували створити таке творче об’єднання, де можна було б не тільки вивчати кілька іноземних мов, а й вільно застосовувати їх у практиці. Ініціатива була підтримана директором ліцею, професором  Валентином Миколайовичем Алфімовим. На відміну від інших видів позакласної групової роботи з іноземної мови, діяльність клубу «Поліглот» розрахована на значно більшу кількість учнів, які можуть бути як постійними членами клубу, тобто відвідувати всі засідання і брати активну участь у їх підготовці, так і «асоційованими» членами, і в цій якості брати участь в окремих засіданнях або акціях, якщо вони спеціально запрошуються або бажають стати частиною аудиторії.
Засідання клубів мають яскраву, оригінальну форму, наприклад: презентація газети чи журналу, заочна подорож, «Пісенний меридіан», Фестиваль кліпів. «Пісенний меридіан» допоміг творчо розкритися багатьом талановитим дітям, серед яких: Олена Кравцова, Владислав Скульський, Ольга Волкова. Після наших фестивалів Ольга Шубіна двічі ставала лауреатом Національного конкурсу французької пісні, а Денис Пархоменко став абсолютним переможцем міжнародного фестивалю французької пісні у 2006 році.
Двічі нас запрошували на відкриття Всеукраїнської студентської олімпіади з французької мови, ми брали активну участь у підготовці та проведенні Свята Франкофонії Донеччини.
Зупинюсь на інших неординарних формах роботи євроклубу «Поліглот». Окремо слід сказати про Відкриті Турніри поліглотів Донеччини. Турніри є відносно новою масовою формою роботи з обдарованими дітьми, але давно стали знаковими не тільки для ліцею, а й для учнів та вчителів міста та Донецької області. Для підготовки завдань та проведення турнірів ми залучаємо найкращих мовників Донеччини та закордонних колег.
Досвід проведення турнірів красномовно свідчить про те, що учасники турнірів вирізняються високим рівнем загальної ерудиції та навчальних компетентностей з мов. Дуже важливо, щоб головним стимулом для участі в турнірах стала внутрішня мотивація вчителя та бажання учнів.
Турніри дають можливість проявитися дітям з високим рівнем креативності, які в силу багатьох причин залишаються за бортом олімпіад.
Форми та зміст діяльності клубу отримали безліч схвальних відгуків не тільки у нас, а й поза межами України. Фахівці із Німеччини, Франції, Великої Британії, Іспанії, Перу, Швейцарії, США високо оцінили нашу роботу. Значимість турнірів для учнів-поліглотів незаперечна. Хоча ця робота вимагає багато зусиль і часу, вона того варта.
Багато уваги клуби приділяють видавницькій діяльності. Всі завдання для поліглотів були зібрані у книжечках, що ми надрукували. Вже кілька років видаються газети «Поліглот», «ASTRA» та «Mon Ami Français». Ми активно сприяємо виданню журналів «Странник»та «Ліцейські відомості», співробітничаємо із міцевими ЗМІ.
Не менше уваги приділяємо і стінній пресі. Про її ефективність красномовно свідчить те, що біля стендів «Поліглот», «ASTRA» завжди людно. Матеріали, що публікуються, викликають жвавий інтерес у дітей, колег, батьків, у гостей ліцею.
Вихiдним моментом будь-якої діяльностi, а отже, й мовленнєвої, є мотив, який спонукає до діяльності. Позитивна мотивація має неперевершене значення у роботі євроклубу «Поліглот». Окрім головних щоденних турбот на плечі вчителя падають і додаткові навантаження – підготовка учнів до олімпіад, турнірів, участі у науково-дослідницькій роботі, проектній діяльності, тощо. Завжди були й будуть ті, хто скептично ставиться до олімпіад, конкурсів, турнірів, і ті, хто розуміє значимість такої роботи і віддає їй свої сили.
Ми на практиці переконалися в її важливості і для конкретного учня, і для вчителя, і для навчального закладу загалом.
З року в рік наші учні вносять до ліцейської скарбнички 2-3 дипломи ІІІ та ІV етапів Всеукраїнських олімпіад з іноземних мов, ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнської МАН. Ми маємо значні напрацювання та вагомий досвід в цих напрямках роботи й на практиці переконалися в її важливості і перш за все для конкретного учня, і для вчителя, і для навчального закладу взагалі. Участь у французько-українському проекті з екології приніс не тільки моральне задоволення, а й невелике матеріальне заохочення.
Використання літературних перекладів на уроках та у позаурочний час є унікальним засобом розвитку образного мислення ліцеїстів.
Наші учні не тільки перекладають твори Верлена, Шекспіра, Гейне на рідну мову, але й самі пишуть твори англійською, німецькою чи французькою.
Ми розпочали впровадження Європейського Мовного Портфоліо у навчальний процес, узгодили його із календарним планом та навчально – методичним забезпеченням. Регулярна робота з усіма компонентами Мовного Портфоліо дуже ефективно сприяє формуванню різних компетенцій учнів.
Сучасні інформаційно-технологічні засоби надають нам можливість інформування про нашу роботу без перебільшення тисячі користувачів Internet у всьому світі. Охоче ділюся досвідом роботи, дидактичними матеріалами із колегами у Румунії, Іспанії, Італії. Використання Інтернет – технологій у клубі „Поліглот” зробило можливим участь ліцеїстів у міжнародних проектах, сприяє постійному прямому спілкуванню ліцеїстів із їхніми ровесниками - носіями мов за кордоном, участі членів клубу у Всеукраїнських та міжнародних змаганнях з європейської інтеграції. Для поширення інформації про  свою роботу ми створили блоги «Моn ami français» та «Євроклуб «Поліглот». Наші блоги надають інформацію про ліцей, наше місто, область, учителів, які працюють, і розповідає про цікаві події, справи та творчі досягнення учнів: проведення «Пісенних Меридіанів» та Фестивалів кліпів, підготовка та проведення Відкритих турнірів поліглотів, участь у міжнародних проектах, тощо.
На завершення хочу подякувати організаторам, окремо Маргариті Володимирівні Калюжній, за приємну нагоду взяти участь у конференції та висловити впевненість у тому, що нам вдасться втілити всі задуми та плани, поклавши і свою маленьку цеглинку у розбудову нашої європейської держави. 




Комментариев нет: