Attention * Увага * Attention * Увага


Всеукраїнський Конкурс Освітніх Сайтів

Світлина від Миколи Ручки.



Видавництво "Шкільний світ" підбило підсумки Всеукраїнського конкурсу на найкращий авторський освітній інтернет-сайт.
У номінації учителів французької мови блог "Mon ami français" визначено переможцем.
Джерело: Видавництво "Шкільний світ"

За інформацією МОН України






Le tour du monde en 80 secondes


воскресенье, 21 августа 2011 г.

ВЧИТЕЛЬСЬКЕ «АКМЕ» М. І. РУЧКИ

Якщо ви колись думали, яким має бути учитель, то, напевне згадували таку людську якість, як лідерство. І як справжній лідер, сучасний учитель має пам’ятати слова однієї мудрої людини : „Якщо хочеш, щоб люди йшли за тобою – йди за ними.”
Микола Іванович завжди вважав учня суб’єктом навчальної діяльності, виконуючи при цьому роль організатора, консультанта та помічника, забезпечуючи педагогічний супровід діяльності учня, стимулював його самостійність, розвиток рефлексії, активність. Микола Іванович не визнає викладацького зазнайства, повчального тону. Ніколи не докоряє за допущену помилку. Ліцеїсти із великим задоволенням і доволі успішно вивчають мову Мольєра, Гюго, Мопасана  не тільки тому що французька мова така красива і мелодійна, а тому що їх навчає Микола Іванович. Батьки добре знають про це і групи, у яких він працює завжди укомплектовані і, навіть, переповнені.
Дітей не обдуриш, вони відчувають, де їх насправді люблять і цінують як особистість.
Використовуючи в своїй роботі найсучасніші методи та навчальні посібники навчання французкій мові, вчитель дуже вміло дозує навчальний матеріал, розставляє в ньому різні акценти в залежності від потреб та можливостей своїх учнів, створюючи для них ситуацію вибору, стимулюючи саморозвиток , їхнє бажання до самовдосконалення та самореалізаціі.
Вчитель  може вчасно направити пізнавальну діяльність в русло, що витікає із цілей освіти, враховуючи при цьому індивідуальні особливості.
Микола Іванович твердо переконаний, що тільки творчо працюючий учитель може виховати творчо працюючого учня.
Він у постійному творчому пошуці, добре орієнтується в інноваційних технологіях, вдало застосовуючи їх на практиці.
Вся педагогічна діяльнісь Миколи Івановича націлена на формування багатомовності особистості - сучасного поліглота.
З метою досягнення комунікативної компетенції – комунікативних умінь, сформованих на основі мовних знань, навичок  – вчитель використовує новітні методи навчання, що поєднують комунікативні та пізнавальні цілі. Використовуючи в своїй роботі нові педагогічні технології, Микола Іванович допомагає учням розвивати самостійне критичне мислення, кроскультурну грамотність, вміння використовувати різноманітні соціальні ролі, наближені до аутентичних.
Микола Іванович проводить цікаві та пізнавальні уроки, створюючи атмосферу творчості, сприятливого психологічного клімату на уроці, що допомагає розвитку здібностей та готовності до подальшого вивчення.
Щоб розширити можливості навчально – виховного процесу, вивести навчання за межі уроку, Микола Іванович інтенсифікує викладання французької мови застосуванням інтерактивних методик, іноваційних технологій та мультимедійних засобів навчання. Іноваційні методи навчання, які широко використовує Микола Іванович у своїй роботі з ліцеїстами, що базуються на гуманістичному підході, спрямовані на розвиток і самовдосконалення особистості, на розкриття резервних можливостей і творчого потенціалу, створюють передумови для ефективності навчального процесу. Не зважаючи на те, що  іноземного профільного навчання в ліцеї  немає, з року в рік учні  М. І. Ручки вносять до скарбнички навчального закладу 3-4 дипломи обласної та Всеукраїнської олімпіад. Найбільше Микола Іванович пишається тими учнями, для яких французька мова є другою чи третьою іноземною. Ірина Метельська до 9 класу вивчала тільки англійську, двічі поспіль ставала кращим знавцем французької мови в області. Найбільших же здобутків та слави ліцею принесла Брейман Олена, яка не тільки перемогла в областній та Всеукраїнськіх олімпіадах, маючи абсолютне 1 місце, а й стала переможницею Європейського конкурсу знавців французької мови в 2000 році.
Крім Олени ще 22 учні ліцею склали екзамени DELF/DALF і змогли продовжити своє навчання у Франції чи інших франкомовних країнах. До речі 14 із них вже закінчили або продовжують навчання в престижних навчальних закладах Франції, Швейцарії та Канади.
Як керівник методичного об’єднання вчителів іноземних мов ліцею протягом
18 років  Микола Іванович основним завданням вбачає у наближенні професійної компетентності колег до рівня сучасних вимог. Щедро ділиться набутим досвідом роботи і власними дидактичними матеріалами з колегами  не тільки нашого регіону, а й деяких областей нашої країни. М. І. Ручка -член Всеукраїнського банку незалежних експертів.
Микола Іванович – досвідчений, висококваліфікований фахівець, мастерно володіє сучаними педагогічними технологіями розвивального, особистісно орієнтованого навчання. Під час навчального процесу Микола Іванович насамперед формує в учнів комунікативні компетенції, навчає школярів вільно спілкуватися французькою мовою в реальних ситуаціях, використовувати у спілкуванні вмінння загальнолюдського плану, життєвої творчості, власного життєвого досвіду, особистісної оцінки та відстоювання своєї точки зору, толерантності, взаємоповаги та взаєморозуміння. Значну увагу він приділяє формуванню умінь та навичок володіння іноземними мовами; створенню, максимально наближених до автентичних, умов іншомовного спілкування із використанням оригінальних навчальних матеріалів. Цікаво і змістовно проходить у ліцеї авторська гра М.I. Ручки - гра ерудитів та знавців французької мови “Різнокольоровий квадрат”,
в якій беруть участь учні шкіл, ліцеїв, колежів, студенти вузів м. Донецька та області.  До роботи у журі гри Микола Iванович часто запрошує іноземних фахівців.
Одним із найбільших здобутків учителя стала перемога біологів у конкурсі „Прімевер”, який проводило Посольство Франції в Україні у рамках Всеукраїнського фестивалю „Французька весна в Україні”.
Вихованцями Миколи Івановича було виконано великий обсяг творчої роботи за темою „Сучасні проблеми екології Донбасу та шляхи їх вирішення”, а винагородою стали словники, підручники, відеокасети, диски.
М. І. Ручка добре володіє технологією створення власних навчальних матеріалів з французької мови, в контексті комунікативно-дяльнісного, соціокультурного та особистісно – орієнтованого підходів до формування та розвитку полілінгвальної та полікультурної комунікативної компетенції. Його
методичні розробки пройшли апробацію та були схвалені науково – методичними установами.  Микола Іванович має у своєму активі оригінальну авторську систему роботи із подпроеційними матеріалами, якість яких у листопаді 2001 року під час українсько-французького семінару високо оцінила Катрін Кораль, методист із Франції.
Як вчитель – методист Микола Іванович бере активну участь у роботі методичних установ  міста та області: успішно проводить  відкриті уроки, творчі педагогічні майстерні для слухачів курсів підвищення кваліфікації ДонІППО, є одним із організаторів проведення Свята рідної мови в області.
Він  успішно співпрацює з Французькими культурним центром м. Донецька, з колегами із Франції, Швейцарії, Канади, викладачами та науковцями вищих навчальних закладів. У вересні 2001 року на базі ліцею ДонНУ та Донецького бізнес-ліцею мною було створено футбольний клуб “ASTRA”. За короткий час роботою в клубі було охоплено більше 400 учнів не тільки ліцеїв, а й шкіл міста та студентів міста.
Микола Іванович займається науковою діяльністю. В його активі 7 статей в журналах „Рідна школа”, „Педагогічна скарбниця Донеччини” присвячених проблемам навчання французькій мові на базі раніше вивчених, розвитку іншомовних можливостей ліцеїстів, оцінюванню знань, вмінь та навичок учнів.    М.І. Ручка є автором стимулюючої системи оціннювання знань, за якою вже дввнопрацює педагогічний колектив Донецького бізнес-ліцею.
Зацiкавленiсть у своiй роботi, небайдужiсть та велика любов до дiтей,  високий прфесiоналiзм дозволяють Миколi Iвановичу досягти завжди поставленої мети.
Ось що писала Валерія Кисельова, переможець Всеукраїнської олімпіади та МАН України з французької мови, у своїй творчій роботі на тему „Un bon prof, c’est si important”(„Хороший учитель, це так важливо”)
      „Щасливий той, кому Бог подарував Учителя. Так, саме Учителя з великої літери. Я знаю, що кожен iз нас за шкільний вік зустрічає чимало вчителів. Одні з повагою запам'ятовуються, від других пам'ять відвертається, треті пройшли немов стороною...
Та ось одного разу увійде в клас Учитель - i в цю мить життя твоє назавжди зміниться, ти побачиш себе іншими очима, будеш намагатися стати кращим, розумнішим i добрішим, щоб бути гідним його прихильності. Це означає, що в життя твоє i в серце увійшов Учитель, щоб залишитися в ньому на вci подальші роки, допомагати, пітримувати тебе, радіти i сумувати разом з тобою, надихати на кращі вчинки.
I мені надзвичайно пощастило мати такого вчителя.
 Це Микола Іванович Ручка.
Раніше призові місця, перемоги  Всеукраїнського рівня здавалися мені недосяжними, я навіть не думала про це, бо не вважала себе здатною на таке. Але Микола Іванович вселив у мене цю вipy. Кожний день він не втомлювався повторювати, що в мене достатньо потенціалу,щоб здійснити мою мpiю і стати кращою в області та в Україні. У хвилини cyмнiвів він допомагав мені, у його підтримці я завжди могла бути впевненою. Я хочу подякувати йому за те,що він вселив у мене вipy в свої сили.
Микола Іванович зміцнив мою любов до французької мови,відкрив новий підхід у її вивченні. Саме в ліцеї я почала читати  французьку літературу, дивитися фільми, спектаклі та слухати музику на французькій мові. Це зробило мене ближчою до земної культури та навчило відчувати мову. Я вчилася за різними підручниками, що робило навчання цікавішим та різноманітнішим. Усе це дозволяло підійти до вивчення мови з різних боків. Мені не треба було силувати себе заучувати слова або правила. Я мала змогу обирати цікаву для себе книжку або тему для твору. Отже, робила я усе iз задоволенням. Це ж навчило мене й самоосвіті, а також того,що вивчення мови - це нелегка праця.
Лев Толстой якось сказав: «Якщо вчитель має любов до справи, він буде добрим вчителем. Якщо учитель відчуває любов до учня, як батько, мати, він буде кращим за того вчителя, який прочитав вci книжки,але не відчуває любові. Hi до справи,ні до учнів. Якщо вчитель поєднує в co6i любов до справи i до учнів, він - досконалий учитель.» На мою думку, саме таким є Микола Іванович. Kpiм цього,він чудова,делікатна,сумлінна людина, а це невід’ємні якостi педагога з великої літери. Biн є для мене взірцем та прикладом для наслідування. Микола Іванович - учитель за покликанням,
його не можна уявити  ніким іншим як учителем. Як він знаходить своє щастя в навчанні, так можна вважати щасливими тих, кого він вчить.
Вклоняюся за його науку,чесну та мудру дружбу,його ставлення до мене як до особистості та дорослої людини. Він назавжди стане частиною мого життя, пройде зi мною через роки, надихаючи мене на добро. Цей учитель,щиро закохавши мене у свій предмет,став моїм другом та порадником, яскравим прикладом та взірцем у будь-якій ситуації."
                            Станіслав Васильєв, 
                                   заступник директора
                             ліцею при ДонНУ

Комментариев нет: